Annika.

Det finns en anledning till varför hon blev årets textförfattare.

Det är ingen hemlighet att Annika är ett geni, det spelar ingen roll om det är Säkert!, Hello Saferide eller Krunegård som står vid hennes sida.

Frågan är bara hur hon kan känna mig trots att vi aldrig träffats.

Okej att titeln är 2008 men en siffra hit eller dit och Annika är ändå steget före men som vanligt sjunger hon mina ord.

But though I'm good with words, I've never been good with words
Jag kan skriva men inte när jag vill, jag kan skriva men jag kan aldrig berätta.
Tanken är att det ska bli ändring, rödvinet och solen på balkongen är nära nu.

But all I know is there's something new this year
All I know is there's something new real near
Året har bara börjat men jag vet att det här är Året, det är nu det ska hända.
Det mesta är fortfarande nytt och oklart, knappt bestämt och ännu mindre säkert är hur det kommer att se ut.
Men jag vet att det är nytt och jag vet att det kommer bli bra.

I took a train that took me north
...

But a cold wind is always better than a cold voice
Den finaste egenskapen är att kunna glädjas över någon annans lycka, att för en kort stund svälja avundsjukan eller den egna bitterheten och bara vara glad för att någon annan är överlycklig.
Jag vet vad jag vill och jag har kämpat för det, även om jag väldigt ofta kan vara lite för lat eller snarare seg, men jag vet ändå vad jag vill och vart jag ska och när jag kommit så långt så vill jag att alla ska veta det, det räcker med ett grattis men en ständigt vänd rygg eller ett "Men det är synd om mig" får mig bara att vilja komma närmare mitt mål med ännu större kliv.

I'll walk into the shop where you work, it is a shop that kills you slowly
There'll be no blood but another shirt on a hanger will still behead you
Det sista som lämnar människan är hoppet, men hoppet om mänskligheten förlorade jag redan för flera månader sedan.
Mitt mål var att överleva året ut, 2008. And so I did.
Och snart hänger min blåa skjorta på en galge. (Okej, förutom dom få extra timmar som jag ska jobba...)

Soundtrack of 2009
Spotify

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0