Why don’t I just fall in love with you

"Du kanske hittar den rätte men du kommer aldrig få behålla honom. Du är för elak."

Det var sanningen min chef kom med när han tyckte att jag varit rolig på hans bekostnad allt för många gånger, sen bad han mig måla en bild på mig själv på hans hus.

Jag antar att det är en hälsosam chef-anställdrelation.

Det är inte första gången jag anklagas för att vara elak eller ond, tydligen har jag kastat någon fram och tillbaka som en handduk också..
Nej, jag är nog inte så romantisk.

Jag har hört lika många teorier om varför, som jag har fallit i kärlek med folk som jag aldrig mer kommer träffa.
Torsdagskillen, Affärsmannen.. Att inte ha ett namn är väl anledning nog att inte vara alltför älskbar?

Samtidigt som folk i min närhet skaffar pojkvänner, flickvänner och drunknar i parträsk, gifter sig och hittar bullar i ugnen så fortsätter jag mitt singelliv, men när min Partner in singelträsk sviker mig för det motsatta träsket får musiken vara min kompis.

Inte en utan två som säger det bättre än jag själv.

And we dance in the living room, dance on the sidewalks
Dance in the movies, dance at the festivals, let's dance, dance
No men ever really dance like this
Hello Saferide - My Best Friend

Jag vill hitta rätt men jag ser bara fel
Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd

Nej, jag hittar ingenting
Ingen groda som blir min prins

Veronica Maggio - Nöjd?


Kommentarer
Postat av: helmi

sä kirjotat oikeesti hirveen hyvin! kirjota enemmän :)

2008-10-22 @ 19:36:53
URL: http://thisishelmi.blogspot.com
Postat av: helmi

tässä on sulle hyvä inspiration-laulu!

http://www.youtube.com/watch?v=ng8KQq0L0eY

2008-10-23 @ 18:14:50
URL: http://thisishelmi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0