När ett liv tänds, slocknar ett annat.

En av mina allra bästa vänner berättade idag att hon är gravid, hon ska behålla barnet och jag tvivlar inte en sekund på att hon kommer bli en underbar mamma.

Någon timme senare berättar en annan vän att en ung kille dött.
Jag kände egentligen inte den här killen men jag skulle känna igen honom om jag skulle se honom någonstans, vilket inte kommer att hända mer, aldrig någonsin.

Det är sjukt egentligen hur kort livet är men hur mycket som ändå kan hända.
Att en helt vanlig vardag kan gå från botten till toppen eller tvärtom i en enda känsloladdad u-sväng, att ett liv kan bli till och ett annat försvinna.

Men kanske har allt en mening, kanske ska vissa personer förbli forever young, för det är så vi kommer minnas dom, vi minns dom som den unga mamman eller som han som dog ung, vi ser dom aldrig åldras på samma sätt som vi själv gör men vi kommer alltid att minnas dom.

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2008-10-15 @ 21:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0