Knattedisco.

Ett kassajobb är inte det fartfylldaste, för att få tiden att gå kan man drömma sig bort eller analysera människor, ni ska bara veta vilka tankar man hinner tänka om en människa när man ser vilka varor som rullar förbi på bandet

Bara en av varje - garanterat singel
Män som köper tamponger - garanterat toffel (eller bara tillsammans med ett pms-monster)
Spraygrädde - vad en uttråkad hjärna kan trolla fram för tankar om detta vill ni nog inte ens veta..

Men idag rullade det förbi Redbull efter Redbull och framför stod tre mellanstadiekillar och log, pojkarna var så söta att jag inte kunde låta bli att undra varför dom investerade i detta lager av energidryck.

"Ni kommer ju inte kunna somna ikväll killar"
"Vi kan sova imorgon istället, vi slutar klockan 12!" - svarade dom i kör

Sen fortsatte den modigaste:
"Vi har haft fest i skolan idag, det är därför vi köper godis"
Och nu log alla tre ännu mer.

"Fick ni dansa med tjejerna då?"

Nu byttes leendena ut mot generade fniss och bara den modigaste vågade berätta att dom inte dansat den här gången, men att några andra hade gjort det.

En flashback tillbaka till tiden när den bästa festen var ett disco i skolans matsal, två glas saft och en påse popcorn, limbo och danstävling som tidsfördriv tills man fick dansa tryckare till sista låten med den man för tillfället var kär i.
Jag minns min första tryckare som om det vore igår, jag var så lycklig, hade det inte varit för händerna på mina axlar så hade jag svävat iväg till både sjunde och åttonde himlen.

Dagen efter satt jag i mitt rum och reapetlyssnade på låten


Kommentarer
Postat av: helmi

mmm paras laulu.. nostalgiaa!

2008-10-24 @ 09:16:31
URL: http://thisishelmi.blogspot.com
Postat av: helmi

vähän lyhyt vaan =/

2008-10-24 @ 09:17:33
URL: http://thisishelmi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0