För jag vill leva la dolce vita.

Spänning och magi.
Det var det jag möttes av när jag klev ner till Blue Moon Bar under Stockholm Pride.

I baren ryckte jag tag i den snyggaste tjejen på stället och bad henne ställa upp på bild, att hon visade sig vara en han var början på min resa till sjunde himlen...

Att jag är svag för bögar och schlager är ingen hemlighet och att stå på ett dansgolv omringad av likasinnade gjorde mig hög på livet och i ren eufori tappade jag min nyinköpta öl på golvet, frågan är om jag ens märkte det när högtalarna dunkade ut Linda Bengtzing och Alcazar på tinnitusframkallande volym.

Sällskapad av en drag gueen med 13 centimeter, klackar alltså, ett antal bögar, som turades om att hångla med varandra, och en bästa vän dansade jag mig svettig till eurovisionhits och 90talsdängor.
Plötsligt känndes det som att hela dansgolvet stod stilla i en sekund innan varenda en brister ut i en allsång som skulle få Håkan Hellström att rodna, Mr. Drag kör en bootyshake tagen direkt ur en 50 Cent video och jag kan inget annat göra än slänga upp händerna i luften, slänga med håret och sjunga mig hes.

Just där och då rann all min bitterhet ut och blandades med alkoholen på det kladdiga golvet, jag trampade i det och råkade fastna för en halv sekund men inget kunde få mig att stå stilla.

Ja, jag vill leva la dolce vita,
Ge mig glitter och glamour
Här där verkligheten bor
Dolce vita mon amour

After Dark - La Dolce Vita

Dagen efter vaknade jag upp på en soffa i Rinkeby.
Och det var back to basic igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0