World of it's own.

Bloggen dog en stund, jag skyller på brist på inspirerande musik.

För när man inte själv kan säga nåt vettigt så finns det alltid ett musikaliskt geni som kan säga det, oftast kommer man av en slump över dom vackraste titlarna, dom finaste tonerna och rösterna som sliter tag i hjärtat.
Ord som vägrar släppa, ord som beskriver och hjälper.

Bara en text som får fram det jag försökt få ut i flera år, det som byggt upp förhoppningar och drömmar inom mig.
Det som gör att jag ibland glömmer bort att leva för dagen och istället fokuserar på det som komma skall.

Fast ändå lyckas jag klamra mig fast i nuet, ibland.
Laugh now, cry later var mottot i somras.

När cry later rusade fram och bet tag i mig och lät skrattet fastna i halsen var det framtiden som höll mig uppe.
Även om det kanske var ostadig plattform, skakiga ben och sömnlösa nätter.

Tankarna om att hitta till den där platsen som jag så länge byggt upp i mina drömmar, platsen där kreativitet och spontanitet går före onödiga gräl och onda tankar, där man inspireras av varje steg man tar.

På sätt och vis känns det som att det går ett steg åt rätt riktigt imorgon, om så ett litet.

Tingsek - World of it's own

The Man From another Place: "She's filled with secrets. Where we're from, the birds sing a pretty song and there's always music in the air."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0