Seize the day.

"kyss ingen imorgon
du kan kyssa idag"
- Håkan Hellström - Himmel blå, himmel blå

Jag är expert på att skjuta fram saker.

Städa rummet. Jag tar det imorgon.
Ringa den där kompisen som jag inte träffat på år och dar. Oj, jag glömde visst bort det.
Berätta för alla dom nära att dom är det finaste som finns. No can do.

Och det här med att flytta från min mor, hur länge har jag skjutit på det nu?
Jag har tappat räkningen på antalet visningar jag har sprungit på, även om jag några fåtal gånger faktiskt har varit numero uno så har jag tackat nej innan det har blivit av på riktigt.

Men nu är jag ännu en gång etta, dock ska vi inte ta ut något i förskott eftersom det är en dag kvar tills tiden är ute, men lägenheten är den jag har pratat om i två år nu.

En etta på Söder, kokvrå och balle.

Kanske är det nu jag ska sluta vara rädd, sluta hitta alla nackdelar.
Ett deltidsjobb är ändå ett jobb och det är inga problem att hitta nåt nytt om jag nu bara skulle få arslet ur vagnen och skriva ett fint litet brev.
Andra klarar också plugg och eget boende trots taskiga inkomster.
Och vore det nu så att allt skulle skita sig så har jag ändå försökt och trots en del motgångar har jag på senare tid kommit fram till att allt löser sig till slut.

"Man har inflyttningsfest och rika kompisar" som en annan uttryckte det.

Frågan är hur många rika kompisar jag har men en sak som är säker är att jag har en mamma som bara skulle bli glad om hon fick tillbaka mitt sällskap efter en tids frånvaro.


Hoppas jag...

Laugh now, cry later var det ja.

Vetandet är bättre än ovissheten, hellre ett dåligt resultat än ingenting alls.
Det visar att man vågat testa.

Och hade jag inte skjutit på saker så hade inte historien om Affärsmannen behövt gå till historien som det mest tragiska och fegaste...

Hoffmaestro - Seize the day


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0